natural medicine, cosmetics & well-being
reklama

Jaki ruch zmniejszy brzuch

gru 10, 2013

 

W poprzednim artykule doszukiwaliśmy się przyczyn nadwagi i próbowaliśmy dotrzec do źródła problemu, aby zapobiec jego powstawaniu. ZAWSZE wyznaję zasadę „ Lepiej zapobiegac, niż leczyc". Ale też trzeba od czegoś zacząc. I za wszelką cenę starac się nie dopuścic do pogłębienia zaistniałej już sytuacji (...)

 

Jak się do tego zabrac ?? Warto dobrze zastanowic się – co dla MNIE oznacza moja PRAWIDŁOWA waga. I mieć bezwzględnie na uwadze, że tutaj również liczy się JAKOŚC a nie ILOŚC. Zdarza się, że osoba superszczupła wizualnie, po zmierzeniu składu ciała okazuje się być mocno otłuszczona ( zwłaszcza na poziomie narządów wewnętrznych, co stanowi zagrożenie dla zdrowia ). Prawidłowa waga , to taka, w której dobrze się czujemy, która nie uniemożliwia nam codziennego funkcjonowania , bez względu na to , co robimy.

 

kobieta z miarką

 

Dla niektórych wyzwanie stanowi pokonanie 3 pięter po schodach, w codziennej drodze do domu, dla innych, czynnie związanych ze sportem, kilka dkg może przeszkadzac w osiągnięciu rekordu życiowego. Nie polecam się mierzyc na podstawie ogólnych wskaźników proporcji wagi, które nie uwzględniają naszego wieku, płci, rodzaju wykonywanej pracy, stopnia aktywności fizycznej etc.

 

Prawidłowa waga powinna uwzględniac skład ciała, czyli zawartośc wody w organizmie, poziom tkanki tłuszczowej ( ważne również, gdzie rozmieszczonej ), masę mięśniową. Na rynku dostępnych jest sporo urządzeń do ważenia się w taki sposób, warto siegac po te z najwyższej półki, które posiadają wbudowane czujniki i wymagają wprowadzenia konkretnych danych ważonego.

 

Waga to jedno, ale bardzo często, podczas rozpoczęcia procesu ,,utraty wagi", jak się to często nazywa, owa wcale nie chce być utracona. I jest to proces zupełnie prawidłowy. Początkowo zwykle tracimy kilka kg, które są głównie związane z nadmiarem wody i toksyn w organizmie, natomiast kolejny spadek kilogramów zaczyna zwalniac.

I BARDZO DOBRZE ! Zbyt szybka utrata wagi jest niebezpieczna dla zdrowia, stanowi duże obciążenie dla układu krążenia i oddechowego, oraz jest pierwszym krokiem do tzw. ,,efektu jo-jo", ponieważ ciało będzie chciało wrócic do wyjściowej, bezpiecznej dla niego ilości. Dużo bardziej wiarygodne są pomiary obwodów poszczególnych części ciała, ponieważ to świadczy przede wszystkim o ubywaniu zawartości tkanki tłuszczowej.

 

waga z piórkiem

 

Zmiana sylwetki ze zbyt obfitej, na smuklejszą, to długotrwały i stopniowy proces. Co może być dla większości demotywacją. Ale mając na uwadze swoje zdrowie, samopoczucie, ilośc energii do działania związanej z większą sprawnością, naprawdę warto !

 

Polecam i zachęcam do ustalenia ze specjalistą realnego i konsekwentnego programu redukcji. Metodą małych kroków. Małe, ale systematyczne i trwałe zmiany. Jeśli chodzi o sam program treningowy, metod jest bardzo wiele i jest to zależne od tego, czy to nasza pierwsza, poważna próba spalania nadmiaru tłuszczu, jaki jest nasz wyjściowy próg wydolności, czy są jakieś przeciwwskazania zdrowotne z układów ruchu, krążenia, pokarmowego (...) Bardzo często układ kostno- stawowy jest mocno obciążony balastem wagowym i zbyt intensywne cwiczenia zamiast pomóc nam w docelowych działaniach, powodują niepotrzebne urazy i kontuzje. Kolejną z podstawowych zasad przy procesie redukcji jest determinacja, ponieważ trening taki musi trwac przynajmniej 40 -60minut. Nie liczmy na zmiany, robiąc dziennie 50 tzw.,,brzuszków" podczas wieczornych wiadomości. Natężenie nie może być zbyt wysokie, średnie obciążenie jest najbardziej optymalne , pozwoli nam wydłużyc czas treningu. Podstawą jest też systematyka. 3 – 4 razy w tygodniu to dużo lepsza opcja, niż 1 lub 2 .

 

Bardzo istotną sprawą jest również POT ( ! ). Uśmiecham się zawsze jak słyszę : ,, zrobię wszystko, tylko błagam, nie cierpię się pocic „... Kochani, pocenie się to jedna z najwspanialszych właściwości naszego ciała !!! Wraz z potem wydalamy toksyny z organizmu, regulujemy przemianę materii i poruszamy zapasy nadmiernej tkanki tłuszczowej. Jest to ewidentny dowód na to, że ciało dostało odpowiednią dawkę wysiłku i trening spełnił swoje oczekiwania (...)

Monika Borchulska

Pozytywny Trening

 

 

Komentarze

Napisz odpowiedź




(Twój email nie będzie publicznie wyświetlany.)

Kod CAPTCHA

Kliknij w obrazek, żeby zobaczyć nowy kod.
Treści z serwisu natmed.pl mają na celu polepszenie, a nie zastąpienie, kontaktu pomiędzy Użytkownikiem Serwisu a jego lekarzem. Serwis ma z założenia charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Przed zastosowaniem się do porad z zakresu wiedzy specjalistycznej, w szczególności medycznych, zawartych w naszym Serwisie należy bezwzględnie skonsultować się z lekarzem. Administrator nie ponosi żadnych konsekwencji wynikających z wykorzystania informacji zawartych w Serwisie.